Helsingin aikuisopisto

Kielet Haku
På svenska In English

400400 Markkinoinnin opintokokonaisuus (25 op/Vaasan yliopisto)

Huomaa koulutuksen kokonaishinta!

Huom! Alustava ohjelma, muutokset mahdollisia

Hinta: 320 € (240 € ilmoittautuessa ja 80 € rekisteröityessä yliopistolle).

Markkinoinnin tehtävissä korostuu usein luova ongelmanratkaisu, analyyttinen ajattelu, suhdejohtamisen taidot, vuorovaikutteinen kommunikaatio sekä kuluttaja- ja asiakaslähtöiset toimintatavat. Näiden kyvykkyyksien rakentaminen muodostaa markkinoinnin opetusohjelman ytimen. Niinpä tärkeää on paitsi markkinoinnin eri osa-alueisiin perehtyminen niin myös erilaisten opetus- ja oppimismenetelmien kautta saavutettujen kyvykkyyksien kehittäminen. Opinnot muodostavat kokonaisuuden, jossa tiedon, ymmärryksen, sovellutuksen ja analyysin kautta kehitetään valmiuksia luovaan ongelman ratkaisuun ja itsenäiseen ajatteluun markkinoinnin tehtäväkentällä. 

Opinnot toteutetaan verkko-opintoina syksyn 2019 – kevään 2020 aikana. Opiskelu on ajasta ja paikasta riippumatonta – asiantuntijaluentoja, oppimistehtäviä ja materiaaleja on saatavilla verkko-oppimisympäristössä.

Katso esittelyvideo markkinoinnin opintokokonaisuudesta: https://youtu.be/PNnlB-6pqqM

Kun opintojen toteutuminen Helsingin aikuisopistossa on varmistunut, toimisto lähettää sinulle linkin ILPA-palveluun. Sen kautta voit rekisteröityä Vaasan yliopiston avoimeen yliopistoon.

HUOM! Opintoihin on rajoitettu osallistujamäärä ja opiskelupaikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Koko opintokokonaisuuteen 25 op ilmoittautuneet ovat etusijalla. Yksittäisille opintojaksoille voidaan ottaa opiskelijoita, jos paikkoja jää vapaaksi.

 

Opintojaksot

Markkinoinnin perusteet 7 op

Hinta: yksittäinen opintojakso 115 € (sis. Vaasan avoimen yliopiston perimän opintomaksun) (Opintojakso sisältyy opintokokonaisuuden maksuun.)

Aika: viikot 39-45, kurssi aukeaa ma 23.9., verkko-opinnot Moodlesssa. Johdantowebinaari 25.9. klo 17-17.45 (luento nauhoitetaan ja se on katsottavissa myös myöhemmin)

Tavoite: Opintojakson suoritettuaan opiskelija 1) osaa kertoa markkinointiajattelun kehitystä, 2) selittää markkinoinnin aseman yrityksen liiketoiminnassa erilaisissa toimintaympäristöissä, 3) osaa kuvata markkinoinnin päätehtävät ja perusprosessit, 4) osaa soveltaa markkinoinnin peruskäsitteitä ja työkaluja markkinoinnillisen kokonaisuuden luomisessa.

Sisältö: Markkinoinnin peruskäsitteet, kysyntä- ja kilpailuympäristön analysointi, yrityksen tuotteiden ja palveluiden markkinointiprosessi sekä markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot. Oppimisen perustana ovat luennot ja samanaikainen tutustuminen kirjallisuuteen. Näin syntyvää tietämystä vahvistetaan ymmärrykseksi harjoitustyön avulla. Harjoitustyössä suunnitellaan valitun tuotteen tai palvelun markkinoinnin kokonaisuutta ja esitetään se pienryhmissä.

Suoritustapa: etäluennot, keskustelut, tehtävät ja verkkotentti. Harjoitustyön palautuspäivät: laaditun aikataulun mukaisesti tai 9.12. tai 20.1. mennessä

Opettaja: Päivi Borisov

Kirjallisuus

Kotler, Philip, Armstrong Gary & Anders Parment (2016). Principles of Marketing Scandinavian Edition. Pearson Education Limited.

Lisäksi muu opettajan ilmoittama materiaali.

Kirjallisuus on lainattavissa esim. Tiedekirjasto Tritoniasta. Lisätietoa kirjastopalveluista.

 

Relationship Marketing 7 op

Hinta: yksittäinen opintojakso 115 € (sis. Vaasan avoimen yliopiston perimän opintomaksun) (Opintojakso sisältyy opintokokonaisuuden maksuun.)

Aika: viikot 46-3, kurssi aukeaa ma 11.11., verkko-opinnot Moodlessa. Johdantowebinaari ma 18.11. klo 17-17.45. (luento nauhoitetaan ja se on katsottavissa myös myöhemmin)

Tavoite / Learning outcomes:  After completing this course students should be able to 1) Describe main concepts, frameworks and underpinnings of relationship marketing, 2) Explain how quality, satisfaction and value relate to relationship management, 3) Identify the challenges with creating and maintaining relationships with customers and other stakeholder groups.

Sisältö / Content:The objective of the course is to introduce students to relationship perspectives on marketing and how it differs from other forms and practices of marketing. The course includes themes such as: Relationship marketing versus transactional marketing; Relationship building blocks; quality, satisfaction and value, Relationship benefits and limits, Loyalty and CRM, Relationship marketing and performance.

Suoritustapa: keskustelut, tehtävät ja verkkotentti. Harjoitustyön palautuspäivät: laaditun aikataulun mukaisesti tai 1.3. tai 5.4. mennessä  

Lisätietoja: Kurssin opetuskieli on suomi. Osa materiaalista voi olla englanniksi.

Opettaja: Päivi Borisov

Kirjallisuus

1) Course book (to be announced later)

2) Reading package (to be announced later).

Kirjallisuus on lainattavissa esim. Tiedekirjasto Tritoniasta. Lisätietoa kirjastopalveluista.

 

Markkinoinnin strateginen johtaminen 6 op

Hinta: yksittäinen opintojakso 115 € (sis. Vaasan avoimen yliopiston perimän opintomaksun) (Opintojakso sisältyy opintokokonaisuuden maksuun.)

Aika: viikot 5-12, kurssi aukeaa ma 27.1., verkko-opinnot. Johdantoluento etäluentona to 30.1. klo 18-18.45 (luento nauhoitetaan ja se on katsottavissa myös myöhemmin)

Suoritustapa: Verkkokeskustelut ja tehtävät. Ei tenttiä. Tehtävien palautus laaditun aikataulun mukaisesti tai 20.4. tai 25.5. mennessä.

Opettaja: Päivi Borisov

 

Vientimarkkinointi 5 op

Hinta: yksittäinen opintojakso 115 € (sis. Vaasan avoimen yliopiston perimän opintomaksun) (Opintojakso sisältyy opintokokonaisuuden maksuun.)

Aika: viikot 13-19, verkko-opinnot

Suoritustapa: Ilmoitetaan myöhemmin.

Opettaja: Maijastiina Jokitalo

Avoimen yliopiston peruutusehdot
  • Opintopaikan voi perua maksutta 14 päivää ennen opintojen alkua. Jos opintomaksu on maksettu, summa palautetaan kokonaisuudessaan opiskelijalle.
  • Opisto perii koko opintomaksun, jos peruutus tulee alle 14 päivää ennen opintojen alkamista, tai jos et peru opintoja ja jätät paikan käyttämättä.
  • Huom! Liittojen jäsenet: Opisto perii täyden, alentamattoman, opintomaksun, jos peruutus tulee myöhässä tai jätät paikan käyttämättä.
  • Opintomaksu palautetaan kokonaisuudessaan opiskelijalle, jos opisto peruuttaa koulutuksen.

HUOM! Jos olet Jytyn tai Ammattiliitto Pro ry:n jäsen, voit ilmoittautua ja jättää opinnot kokonaan maksamatta. Tarkastamme jäsenyytesi elo-syyskuussa ja lähetämme sitten sinulle uuden laskun. Jos olet jäsen, kirjoita ilmoittautumislomakkeen lisätietoriville "Jyty" tai "Pro". Paikkoja on rajoitetusti.

Kokonaisuuteen kuuluvat kurssit:
400401: Markkinoinnin perusteet (7 op/Vaasan yliopisto)
400402: Relationship Marketing (7 op/Vaasan yliopisto)
400403: Markkinoinnin strateginen johtaminen (6 op/Vaasan yliopisto)
400404: Vientimarkkinointi (5 op/Vaasan yliopisto)

Ilmoittautuminen alkaa: 3.6.2019 10:00:00

Paikkatilanne: Osallistujamaksimi 20, kurssilla on tilaa.

Opetuspaikka: Ohjattu verkko-opiskelu

Syyslukukausi: 23.9.2019 - 31.12.2019 (1 oppituntia)
Kevätlukukausi: 1.1.2020 - 30.4.2020

Yhteensä 320 € (240 € ilmoittautuessa ja 80 € rekisteröityessä yliopistolle): 240,00 €

Näytä kurssin kalenteri

Lisää kurssi omaan kalenteriisi

Näytä saman aineen muut kurssit