Närpes vuxeninstitut

Languages Sök
Suomeksi In English

009826 Det värdeskapande värdskapet – konsten att välkomna kunder, kollegor och sig själv!

I dag är bemötande och värdskap avgörande faktorer då serviceutbudet är stort och konkurrensen stenhård. Värdskap är ett roligt, ekonomiskt och säljande sätt att arbeta på och kan appliceras i alla verksamheter. Det handlar om service, bemötande, kvalitet, upplevelse och gästfrihet. En satsning på värdskap är något som varje företag eller organisation – privat som offentlig – behöver och det leder till att stärka verksamhetens varumärke samt att öka attraktions- och konkurrenskraften. Värdskap innebär en extra dimension av service i alla led, genom enkla knep som inte kostar mycket men som ger gästen ett mervärde. Under föreläsningen får du veta vad värdskap och service är och hur värdskapet kan öka försäljningen och få dina kunder att komma tillbaka till dig. Du får enkla tips på hur du kan vara en god värd för verksamheten, och hur du gör värdskap till ett aktivt val varje dag.

Ulrika Karlsson är en passionerad servicemänniska som vurmar för kvalitet, helhet och upplevelse. Hon håller föreläsningar om service och värdskap i hela Norden, äger och driver restaurangen Krakas krog på Gotland, skriver om mat och dryck i Aftonbladet och i magasinet Livets Goda samt undervisar på restauranghögskola.

Grupprabatt:
Då ni anmäler 10 personer eller fler till en eller båda föreläsningarna får ni 10 % rabatt! Passa på att ta med hela arbetsgruppen för att få en gemensam syn på hur ni kan ta in värdskapet i er organisation!

Håkan Westermark vid företagshuset Dynamo rekommenderar alla företag och arbetsplatser att delta i föreläsningarna med Ulrika Karlsson:

"I den hårda konkurrensen inom affärsvärlden är sättet vi säljer på ett viktigt konkurrensmedel - hur är vi som värdar för våra kunder? Det personliga värdskapet är oslagbart om det sköts rätt och det kan inte överträffas av varken sociala medier eller försäljningen via webb-butiker. Ett gott och fungerande värdskap skapar goda kundrelationer, sprider ett gott rykte och ger möjligheter till större försäljning och en fungerande verksamhet. Därför är värdskapet något som alla företag och arbetsplatser borde utveckla och satsa på."

Anmälningstiden börjar: 19.12.2016 0:00:00

Anmälningstiden slutar: 10.3.2017 0:00:00

Lärare: Ulrika Karlsson

Antal platser: Maximalt antal platser 150, Lediga platser.

Undervisningsställe: Mittistan, Närpesvägen 16, 64200 Närpes

Dag och klocktid: Tisdag: 16.00-18.00

Termin: 14.3.2017 - 14.3.2017

Kursavgift: 15,00 €

Visa kalender

Export kalender

Visa övriga kurser inom samma ämne